|
Elektrik Mühendisleri Odası, Öğrencilerin Elektrik ve Elektronik Mühendisliklerinin ayrı meslek alanları olduğu gerçeğinden yola çıkarak tercihlerinizi buna göre belirlemenizi istiyoruz.
2006 ÖSS sonucunda üniversitelerin elektrik-elektronik mühendisliği bölümlerine yerleşebilecek puanları elde eden öğrencilerimizin tercihlerini belirlerken ve kesinleştirirken bilgilenmeleri ve dikkat etmeleri gereken önemli bir konu bulunmaktadır. Ülkemizde Elektrik mühendisliği eğitimi veren üniversiteler yıllarca uzmanlık alanı ayrımı gözeterek mezunlarına ‘Elektrik Mühendisi’ ‘Elektronik Mühendisi’,’Elektronik ve Haberleşme Mühendisi’ diploma unvanı verirken,1980’ li yıllardan sonra YÖK ve Üniversiteler,gelişmiş ülkelerde varolmayan bir uygulama başlatmışlardır. Elektrik mühendisliği ,Elektronik mühendisliği olarak ayrı dallar açan birkaç üniversite dışında mezunlarına elektrik-elektronik mühendisi yada elektrik ve elektronik mühendisi şeklinde diploma unvanı veren üniversiteler yer almaktadır.. Elektrik –Elektronik mühendisi unvanı ile mezun veren üniversiteler ağırlıkla iki temel mühendislik dalını içeren tek eğitim programı yürütmektedirler.Geniş bir çalışma alanını kapsayan tek mühendislik eğitiminden sağlıklı bir sonuç alınamadığı bir gerçekliktir. Elektrik –Elektronik mühendisliği eğitimi veren bölümlerin vermiş oldukları ders programı ile yetiştirmek istedikleri mühendislerin yada verdikleri diploma unvanlarının örtüşmediği ortadadır.Çok sayıda üniversitenin eğitim-laboratuar olanakları ,öğretim üyesi kadrosu yetersizliği nedeniyle meslek alanında ayrışmaya gidilememekte,o üniversitein mevcut olanaklarına göre ‘Elektrik-Elektronik Mühendisi’ !yetiştirilmektedir. Çalışma yaşamında sınırları yasalarla belirlenen Elektrik mühendislik hizmetleri alanını düzenleme çalışmaları meslek odamız EMO tarafından yapılmaktadır.Süreç içinde Serbest Mühendislik Müşavirlik hizmetleri,İşletme Sorumluluğu hizmetlerine ilişkin düzenlemeleri ve bunların yaşama geçirilmesi çalışmaları sürdürülürken Elektrik-Elektronik mühendisi unvanlı meslektaşlarımız sorunlarla karşılaşabilmektedir.EMO bilimsel verilerin ışığında ,üyelerinin karşılaştığı bu sorunlardan hareketle yıllardır üniversitelere görüşlerini aktarmış,sorunları bilimsel platformlara taşımış,ilgili üniversitelerin bölüm eğitim programlarının 3ve 4 sınıflarda uzmanlık alanına göre ayrıştırılması yönünde çalışmalar yürütmüş ve hala da sürdürmektedir.Mühendislik eğitiminin asgari derslerinde bütünlük sağlanması ,kredi/saat doldurma yerine mühendislik mesleği için olmazsa olmaz görülen eğitimlerin okul programlarına alınmasını ,Öğrencilerin Elektrik ve Elektronik Mühendisliklerinin ayrı meslek alanları olduğu gerçeğinden yola çıkarak tercihlerinizi belirlemesini istiyoruz. ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI
|
|
Dosyalar |
|
|
|
EN İYİ MESLEK, İŞ BULUNAN MESLEK OLDU (348 KB) |
|
MESLEK SEÇİMİNDE BİLİNMESİ GEREKENLER (101 KB) |
|
ÜNİVERSİTELERİN ELEKTRİK, ELEKTRONİK, BİLGİSAYAR, BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLERİ BÖLÜMLERİ TABAN PUANLARINA GÖRE SIRALAMASI (2005 ÖSYM) (47 KB) |
|
ÜNİVERSİTELERİN ELEKTRİK, ELEKTRONİK, BİLGİSAYAR, BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLERİ BÖLÜMLERİ ALFABETİK SIRALAMASI (2005 ÖSYM) (47 KB) |
|
EN YÜKSEK PUANLI İLK 10'A GİREN, ELEKTRİK-ELEKTRONİK-BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİKLERİ (16 KB) |
|
ÜNİVERSİTELERİN ELEKTRİK, ELEKTRONİK, BİLGİSAYAR, BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLERİ BÖLÜMLERİ PUANLARINA GÖRE ALFABETİK SIRALAMASI (2005 ÖSYM) (50 KB) |
|
|
|