Amerikan yönetimi, sera etkisi yaratan gazları sınırlayan Kyoto anlaşmasını onaylamadığı ve çevre dostu teknolojileri benimsemede gönülsüz davrandığı için dünyanın dört bir yanındaki çevrecilerin tepkisini çekiyor.
Buna karşın Amerika'nın bu konudaki tutumunda alttan alta değişim var. Şirketler çevre dostu ürünlerin iyi sattığını farkediyor. Örneğin, General Motors'un başının dertte olmasının nedenlerinden biri, Amerikalı tüketicinin çevre dostu Japon otomobillerini tercih etmesi. Uçak motorları ve nükleer istasyonlardan ampullere kadar yayılan bir alanda üretim yapan General Electrics çevre dostu ürünler üzerinde araştırmaya daha fazla kaynak ayırmaya karar verdi. Çünkü şirket bunun karlı bir yatırım olduğunu düşünüyor. Diğer taraftan, siyasi yelpazenin sağında yer alan ve Beyaz Saray'ın dünya görüşüne yakın çevrelerde de çevre dostu araçlarları tercih edenler artıyor. Bunun nedeni ise 'milli güvenlik kaygıları'; bu çevreler daha az benzin tüketen araçlar kullanırlarsa, ülkelerinin istikrarsız ve Amerika'yla sürtüşmeli ülkelerden petrol ithaline o kadar az bağımlı olacağını düşünüyorlar. Amerikan sağı, daha temiz bir gezegenin ateşli nutuklar ve gösterişli anlaşmalarla değil, kapitalizm ve teknoloji ile yaratılabileceğini söylüyor. Şu anda Amerika'da pazar çevre dostu ürünler talep ediyor gibi; şirketler de bu talebe yanıt veriyor.
|