MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ANKARA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AFYONKARAHİSAR   ANKARA   ÇANKIRI   ERZİNCAN   ERZURUM   KASTAMONU   KAYSERİ   KIRŞEHİR   KONYA   NEVŞEHİR   SİVAS   TOKAT   YOZGAT   AKSARAY   KIRIKKALE 
 

 
HUKUKİ DESTEK
 

EMO Ankara Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 2023.4

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

KAVŞAK DEĞİL, METRO İSTİYORUZ!


 
Ankaram Platformu'nun 25.08.2006 tarihli basın açıklamasını haberin devamında bulabilirsiniz.
 

KUĞULU KATLI KAVŞAĞI İLE ATATÜRK BULVARI OTOBAN HALİNE GELECEK KUĞULUPARK TRAFİK ADASI OLACAKTIR

KAVŞAK DEĞİL, METRO İSTİYORUZ!

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nce yapılmakta olan Kuğulu kavşağı alt-üst geçidi ve bölgedeki yeni trafik düzenlemesi projesi, Ankaram Platformuna üye Odaların meslek gruplarınca incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda yapılacak projenin ve trafik düzenlemesinin hem bölge, hem de Ankara açısından telafisi çok zor kayıplara yol açacağı, trafik açısından ise bölgeyi daha sorunlu hale getireceği tespit edilmiştir. 

·     Katlı kavşak düzenlemesi, Ankara ve Kavaklıdere’nin en önemli simge ve anı mekanı, 1. Derece Doğal Sit Alanı olan Kuğulupark ve yakın çevresi büyük zarar görecektir. 

Projedeki alt geçişler,  Park kenarına yakın durumdaki 20 metreye kadar kökleri genişleyen ağaçların köklerini biçerek bu ağaçların kaybedilmesine neden olacaktır. 

Kuğulupark’ın çevresinde kesintisiz trafik akımı amaçlandığından Kuğulupark’a yaya olarak erişim zorlaşacak, Park akan trafik içinde küçük bir adaya dönüşecek, yoğun yaya sirkülasyonu nedeniyle yaya kazaları ve ölümleri gerçekleşecektir.

Kuğulupark’a dinlenmek için gelen Ankaralılar, artan trafik nedeniyle şimdikinden iki-üç kat daha fazla egzos dumanı ve gürültüyle karşılaşacaktır.

  • Proje alanının yaşanacak jeolojik-jeoteknik ve hidrojeolojik etkiler için yeterli araştırmaların yapılıp yapılmadığı bilinmemektedir.

Her kentsel projede olduğu gibi bu düzenleme projesinde de geleceğini önemli oranda etkileyen temel jeolojik-hidrojeolojik-jeoteknik parametreler araştırılmamıştır.

Kuğulu Park Seğmenler ve Botanik Parkı dere yataklarının kesişim noktasında yer almakta ve 6 metre derinlikten itibaren yeraltı suyunun varlığı bilinmektedir. Bu nedenle proje kapsamında yürütülecek kazı ve inşaatlar yeraltı suyu seviyesinde değişikliklere ve vadi taban suyunun daha da derine inmesine neden olacaktır. Bu durum doğal olarak yeraltı suyundan beslenen ağaçların kurumasına neden olacaktır.

  • Yapılacak kavşak düzenlemesi sonucu en fazla zararı görecek olan kesim yayalar olacaktır.

Bugün için mevcut kavşakta ışıklı hemzemin geçitler yoluyla karşıdan karşıya geçme olanağı olan yayaların, yapılacak katlı kavşağın yol açacağı kesintisiz akım nedeniyle hareketleri büyük ölçüde kısıtlanacak, karşıdan karşıya geçmeleri tehlikeli ve çok güç duruma gelecektir. Alt geçitlerin tamamlanması halinde trafiğin durmaması için hem Atatürk Bulvarı’nda hem de Cinnah Caddesindeki ışıklı yaya geçitleri kaldırılacak, yayaların karşıya geçişi çok tehlikeli duruma getirilecek, ya da yine onlarca basamaklı üst geçitlere mahkum edilecektir. 

·     Proje trafik açısından zincirleme sorunlar yaratacaktır

Bu kavşakta kesintisiz olarak akıtılmaya çalışılan araç trafiğinin, Atatürk Bulvarı üzerindeki takip eden diğer noktalardaki sinyalli kavşaklarda ve yaya geçitlerinde durması gerektiği dikkate alınmamaktadır. Bu kavşakta büyük maliyetle yapılan katlı geçişle kesintisiz akıtılacak trafik, sinyalli yaya geçitlerinde ya da her zaman tıkalı olan Akay Kavşağında tekrar durmak zorunda kalacaktır. Bu düzenleme, Kızılay’ın ve Tunalı’nın kilitlenmesine neden olacak, Belediye Yönetimi Kızılay’ı yaya geçişlerine kapatmak için  kendi eliyle yeni bir gerekçe daha yaratacaktır.

·     Taşıtların yaptığı taşıt-kilometre oranı artmıştır

Kent içindeki trafik düzenlemelerinin temel amacı “trafiği akıtmak” değil, “trafik güvenliğinin artırılması” ve yapılan “araç-kilometrenin azaltılması”dır. Cinnah Caddesi ve Atatürk Bulvarının tek yön olarak düzenlenmesi sonucunda tüm hem trafik güvenliği azalmış, hem de araçların yaptığı araç-kilometre aşırı bir şekilde artmıştır. Örneğin, Uğur Mumcu Caddesi yönünden gelen araçların Atakule kavşağına ulaşmaları için eskiden Çankaya Caddesinden 800 metre yol kat ederek gitmeleri mümkünken, yeni düzenlemeye taşıtların önce Cumhurbaşkanlığı önünden Atatürk Bulvarından Kuğulupark kavşağına kadar inmeleri ve sonra Cinnah Caddesinden yukarı çıkarak Atakule’ye ulaşmak için 2800 metre yol yapmaları gerekmektedir. Kent içinde yapılan bu gereksiz taşıt-kilometre artışları, gereksiz akaryakıt tüketimi, yollarda geçen zaman, gürültü, hava kirliliği ve artan kazalar şeklinde ortaya çıkmaktadır.

·     Yeni düzenleme ile kentin merkezi alanlarına erişim zorlaşmaktadır

Düzenleme sonucunda birçok koridordan kentin merkez alanlarına ulaşılması, ya da kentin merkezinden ve ana koridorunda kentin çeşitli kesimlerine erişilmesi zorlaşmaktadır. Örneğin Polonya Caddesinin tek yön düzenlenmesi sonucunda İran Caddesi ve arkasındaki Küçükesat, Gaziosmanpaşa gibi semtler Atatürk Bulvarına ulaşamamakta, Tunalı Hilmi Caddesinden Esat Caddesine, oradan da Mithatpaşa Caddesi ile Sıhhiye’ye yönlendirilmektedir. Kentin bu alanlarından gelenlerin koridorun batısı, Kızılay ve Eskişehir Yolu koridoruna ulaşması çok zorlaşmaktadır.

  • Otobüs durakları ve toplutaşım yolcuları dikate alınmamıştır

Projeyle Kuğulupark önündeki otobüs durakları tamamen ortadan kaldırılmakta, otobüsler hiç dikkate alınmamaktadır. Fiziki sınırlamalar sebebiyle durak cepleri trafik şeritlerine dönüştürülmekte, otobüs durağı olarak da kullanılan kaldırımlar yayalara bile yetmeyecek kadar daraltılmaktadır.

  • Kavşakta kazalar artacaktır

Atatürk Bulvarının yer altı geçişiyle artan eğimlerde oluşacak yüksek hızlar sebebiyle kaza ve hasar risklerinde ciddi artışlar olacaktır. Ayrıca yaya hareketinin çok yoğun olduğu bu bölgede ve Tunalıhilmi Caddesinde yaya kazaları ve ölümleri görülecektir. Bilimi ve çağdaş yaklaşımları hiçe sayan Büyükşehir Belediyesi, gerçekleşmesi muhtemel kazaların sorumlusu olacaktır. 

  • Proje, çağdaş yaklaşımlara aykırı olup kamu kaynakları israf edilmektedir

Çağdaş ulaşım politikalarının temel ilkesi, otomobil taşımak değil, insan taşımaktır. Bugün, gelişmiş ülkelerin büyük kentlerinde bu yaklaşım dikkate alınmakta ve toplu taşıma sistemleri geliştirilmektedir. Büyükşehir Belediye Yönetimi, 13 yıldır Ankara’nın metro hatlarını bitirmek yerine, kamu kaynaklarını, ulaşım uzmanlarının yanlış olduğunu ısrarla vurguladıkları katlı kavşaklara ve defalarca yapıp-bozarak genişlettiği yollara savurmuştur. Kaynaklarımız Belediye Yönetimi tarafından keyfi biçimde israf edilmektedir.

"Sözde hızlı trafik" için yapılacak bu kavşak için vergilerimizle yarattığımız trilyonlarca liralık kamu kaynağı çağdaş yaklaşımlara aykırı biçimde harcanacaktır. Bu kavşak yerine, otobüs sistemlerinin geliştirilmesi, toplutaşımanın ucuzlatılması ve basit trafik düzenlemeleri (sinyalizasyon, faz ayarlamaları, adalama, vb.) ile trafiği çok daha ucuz ve akılcı yöntemlerle yönetmek mümkündür.

Belediye yönetimini kavşak inşaatını derhal durdurmaya, Ankaralıların sesine kulak vermeye, kaynakları şu anda gündemde olan en önemli toplu taşım projesi olan metroya yönlendirmeye, kenti otoyol haline getirecek düzenlemelerden vazgeçmeye çağırıyoruz. 

ANKARAM PLATFORMU

68’liler Dayanışma Derneği - Altı Nokta Körler Derneği – Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği – Ankara Halkevleri – Ankara Tabip Odası - Ankaralılar Vakfı – Çağdaş Gazeteciler Derneği -  Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği – Çayyolu Platformu- Çevre Mühendisleri Odası Ankara Şubesi - Çiğdemim Derneği – Çoluk Çocuk Derneği - DENETDE – DETİS - DİSK-DEV Maden Sen –DİSK Emekli Sen – DİSK Oleyis - Doğa ve Çevre Derneği – Edebiyatçılar Derneği – Eğit-Der - Elektrik Mühendisleri Odası Ankara Şubesi - Gıda Mühendisleri Odası – Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı – Hacı Bektaş Veli Kültür ve Tanıtma Derneği – Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası Ankara Şb– İnsan Hakları Derneği – İnşaat Mühendisleri Odası Ankara Şb – Jeoloji Mühendisleri Odası - KADER Ankara Şb -  Kadın Dayanışma Vakfı - Kavaklıdere Dayanışma ve Güzelleştirme Derneği – KESK/Tarım  ve Orman İşçileri Sendikası – Kimya Mühendisleri Odası Ankara Şb – Koruma ve Restorasyon Uzmanları Derneği – Küresel Denge Derneği -  Maden Mühendisleri Odası  – Makine Mühendisleri Odası Ankara Şb -  Metalurji Mühendisleri Odası -  Mimarlar Derneği 1927 - Mimarlar Odası Ankara Şb – Mülkiyeliler Birliği – ODTÜ Mezunları Derneği - Peyzaj Mimarları Odası – Pir Sultan Abdal Kültür Derneği – Serbest Mimarlar Derneği - Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği - Şehir Plancıları Odası Ankara Şb -Tarım İş Sendikası Genel Merkezi - Tarım İş Sendikası - TEMA Vakfı – TOBAV – TOMEB -Toplum Sorunları Araştırma Merkezi - Tüketici Dernekleri  Federasyonu – Tüketici Hakları Derneği – Tüm İşçi Emeklileri Derneği -  Türk-İş Sendikası Ankara Temsilciliği – Türk Serbest Mimarlar Derneği - Türkiye İnsan Hakları Vakfı - TÜRMOB - Veteriner Hekimleri Derneği - Yüksek Denetim Elemanları Derneği – Zihinsel Özürlüler Federasyonu - Ziraat Mühendisleri Odası



“SANAL ÇALIŞANLAR GELİYOR” RPA: ROBOTİK SÜREÇ OTOMASYONU BAŞLIKLI WEBINAR DÜZENLENDİ

21.07.2023
 


Çok Okunanlar


EMO ANKARA ŞUBESİ MÜDÜRÜ MUSTAFA ÖZTÜRK GÖREVİNDEN AYRILDI

ELEKTRONİK MESLEK DALI KOMİSYONU İÇİN ÜYE TOPLANTISI ÇAĞRISI

TÜRKİYE YÜZYILINDA MÜHENDİSLER: SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI DÜZENLENDİ

BİYOMEDİKAL MESLEK DALI KOMİSYONU İÇİN ÜYE TOPLANTISI ÇAĞRISI

ÜYEMİZ EMİN YILDIRIM İMZA GÜNÜ DÜZENLİYOR

EMO ANKARA ŞUBESİNDEN TÜRKSAT ZİYARETİ

5 HAZİRAN DÜNYA ÇEVRE GÜNÜ KUTLU OLSUN

Okunma Sayısı: 1533


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.