MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ANKARA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AFYONKARAHİSAR   ANKARA   ÇANKIRI   ERZİNCAN   ERZURUM   KASTAMONU   KAYSERİ   KIRŞEHİR   KONYA   NEVŞEHİR   SİVAS   TOKAT   YOZGAT   AKSARAY   KIRIKKALE 
 

 
HUKUKİ DESTEK
 

EMO Ankara Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 2023.4

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

NOKİA'NIN E 50 KULLANANLAR YANDI! (WWW.HURRİYET.COM.TR, 22.08.2001)


BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ


 
Nokia'nın E 50 modelini kullananların başına gelmedik kalmadı. Üretim hatası bu telefonların öyle bir özelliği varki....
 

Selçuk Tanrısever, gelen aramalarda hoparlör otomatik olarak açıldığı için 500 bin YTL kaybederken eşiyle de boşanmanın eşiğine geldiğini söyledi. İzmirli bir işadamı da 2 milyon dolar kaybetti.

"Nokia‘nın E 50 model cep telefonu hayatımı altüst etti. Hem 20 yıllık müşterimi kaybettim. Hem de eşimle boşanmanın eşiğinden döndüm." Bu sözler Adana‘nın önde gelen işadamlarından Güney ve Güneydoğu Genç İşadamları Federasyonu Başkanı (GİAF) Selçuk Tanrısever‘e ait.

Nokia‘nın işadamlarına yönelik ürettiği E 50 serisi, kullanıcılarının kâbusu oldu. Teknik bir arıza içeren telefonlarda, gelen aramalar yanıtlandığında otomatik olarak hoparlör açılıyor ve kilitleniyor. Karşı tarafın sesini bir anda tüm çevrenizdekiler duymaya başlıyor. Telefonu ancak bataryasını çıkartarak kapatabiliyorsunuz.

Nokia E 50 yüzünden başı ağrıyan tek işadamı Tanrısever değil. İsminin açıklanmasını istemeyen İzmirli bir işadamı da yılda 2 milyon dolar mal satacağı müşterisini Nokia E 50 yüzünden kaybetti. Sorunun birçok kişiyi mağdur ettiğini duyan Tanrısever, başkanı olduğu GİAF üyeleriyle irtibata geçip mağdurları tespit ediyor. Tanrısever, 550 üyesi olan federasyondan en az 10‘a yakın mağdur çıktığını söylüyor.

Nokia, 2006‘da "For Business E 50" ismini verdiği cep telefonlarını işadamlarına yönelik olarak piyasaya sürdü. Gelişmiş ajanda sistemi, yüksek çözünürlükte fotoğraf ve internet kullanımını kolaylaştıran özelliklere sahip E 50, kısa sürede birçok işadamının cebine girmeyi başardı. Ancak bu telefon işadamların kâbusu oldu. Kiminin evliliği tehlikeye girdi, kimi ise milyonlarca YTL zarara uğradı.

‘Müşterim hakaretleri duydu‘

Çünkü telefon, bugüne kadar görülmemiş bir teknik arıza içeriyor. Gelen aramaların yüzde 30‘unda yanıtla tuşuna bastığınızda telefon hoparlör sistemine geçiyor. Karşı tarafın sesi bir anda herkes tarafından duyulmaya başlıyor. Telefon aynı anda kilitlendiği için de tuşa basıp aramayı sonlandırmak mümkün değil. Tek çözüm bataryayı çıkarmak. Tabii bataryayı çıkarana kadar karşı tarafın tüm konuşmaları etrafta duyuluyor. Nokia‘ya maddi ve manevi tazminat davası açmaya hazırlanan GİAF Başkanı Selçuk Tanrısever, telefonu yaklaşık 1 yıl önce aldığını söylüyor. "İşadamlarına hitap ettiği için bu telefonu aldım" diyen Tanrısever, başına gelenleri şöyle anlatıyor: "Telefonun sık sık ekranı kilitleniyordu. İlk başlarda pek önemsemedim.

Daha sonra yaklaşık 500 bin YTL‘lik çekini ödemekte zorlanan bir müşterim ile yemek yiyorduk. Borcunu tam ödemek üzereyken telefonum çaldı. Arayan muhasebe müdürümdü. Telefonu açar açmaz hoparlör de açıldı. Muhasebe müdürüm durumdan habersiz, karşımda oturan müşterimin ismi de vererek ‘O şerefsiz borcunu ödemiyor mu hâlâ‘ benzeri bir sürü şey söyledi. Telefon kilitlendiği için kapatmam imkânsız hale geldi. Hemen bataryayı çıkarmayı denedim. Tabii uzun bir süre adam kendine edilen hakaretleri duydu. Sonuçta ben paramı tahsil edemediğim gibi 20 yıllık müşterimi de kaybettim."

Nokia E 50, Tanrısever‘in özel hayatında da sorunlara yol açmış. Tanrısever eşiyle yaşadığı ve boşanmanın eşinden döndüğü olayı da şöyle anlatıyor: "Eşimle tatile giderken aynı sorunu tekrar yaşadım. Arayan sigorta işlerimizi yapan bir bayandı. Yine telefon hoparlöre geçip kilitlendi. Karşıdaki bayan samimi konuşunca da eşimle aram açıldı. Telefonu geri götürdüğümde bu seride böyle bir hata söz konusu olduğu kabul edildi. Tam 6 kez telefon servise gidip geldi ama sorun değişmedi. Ben tüm bu sorunlar için maddi ve manevi tazminat hakkımı kullanacağım."

2 milyon dolar kaybetti

İsmini açıklamak istemeyen İzmirli bir işadamının başına gelenler de Tanrısever‘in yaşadıklarını aratmıyor. "Bu telefon yüzünden 2 milyon dolar kaybettim" diyen işadamı da yaşadıklarını şöyle anlatıyor. "Fuar sırasında İspanyol bir şirketin Türkiye temsilcisi ile çok güzel bir anlaşma yaptık. 1 yıl boyunca yaklaşık 2 milyon dolarlık mal satacaktık. Anlaşmanın son ayrıntılarını tamamlamak için müşterimizle tekrar bir araya geldik. Tam bu sırada imzayı atıp atmadığımızı merak eden ortağım aradı ve ‘Kekliği avladın mı‘ tarzı bir sürü söz etti. Bunu duyan müşteri direkt olarak masadan kalkarak gitti."

‘Ürünü değiştiriyoruz‘

Nokia Pazarlama Müdürü Çiçek Uyansoy, "Sorunu giderilemeyen Nokia E 50‘leri yenisiyle değiştiriyoruz. Kullanıcılar böyle bir sorunla karşılaştığında Nokia servislerine iletsinler. Hatalı ürünlerin geri çağrılması konusunda Nokia Türkiye ofislerinin bir karar vermesi söz konusu değil. Ama bize gelen Nokia E 50 şikayetleri genele oranla çok abartılı bir rakamı ortaya koymuyor" dedi.

 

Bağlantılar

www.hurriyet.com.tr/teknoloji/7132094.asp?gid=198&a=297623
 


ELEKTRİKLİ ARAÇLAR VE YANGIN GÜVENLİĞİ BAŞLIKLI WEBINAR DÜZENLENDİ

01.07.2024
 


Çok Okunanlar


ELEKTRİKLİ ARAÇLAR VE YANGIN GÜVENLİĞİ BAŞLIKLI WEBINAR DÜZENLENDİ

EMO ANKARA ŞUBESİ MÜDÜRÜ MUSTAFA ÖZTÜRK GÖREVİNDEN AYRILDI

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR VE YANGIN GÜVENLİĞİ BAŞLIKLI WEBINAR DÜZENLENECEK

ELEKTRONİK MESLEK DALI KOMİSYONU İÇİN ÜYE TOPLANTISI ÇAĞRISI

TÜRKİYE YÜZYILINDA MÜHENDİSLER: SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI DÜZENLENDİ

BİYOMEDİKAL MESLEK DALI KOMİSYONU İÇİN ÜYE TOPLANTISI ÇAĞRISI

ÜYEMİZ EMİN YILDIRIM İMZA GÜNÜ DÜZENLİYOR

EMO ANKARA ŞUBESİNDEN TÜRKSAT ZİYARETİ

BABALAR GÜNÜ KUTLU OLSUN

KURBAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN!

Okunma Sayısı: 1566


Tüm Basından Seçtiklerimiz

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.