![](https://www.emo.org.tr/resimler/saydam.gif) |
Cep telefonu abonelerinin numaralarını değiştirmeden operatör değiştirmelerine imkan veren numara taşınabilirliğinin kasım ayında uygulamaya girmesi bekleniyor. Lider GSM operatörü Turkcell, yaşanacak muhtemel abone kayıplarını kampanyalarla aşmayı hedefliyor. Şirketin Kurumsal İletişim ve İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, hem teknik bazda hem de ticari anlamda hazırlıklannı sürdürdüklerini ifade etti. En avantajlı fiyatı sunan operatör haline geldiklerini söyleyen Öztürkler, kampanyalarla ilgili 'çok güzel' sürprizleri olacağını bildirdi.
Kaliteli iletişimi sağlayabilmek için yatınmlannı geçen yılki 400 milyon dolardan bu yıl 800 milyon dolara çıkardıklannı belirten Öztürkler, "Ayrıca müşteri hizmetlerinde altyapımızı iyileştiriyoruz. Farklı markalarla olan işbirliklerimizde iyileştirmeler yapacağız." dedi. Numara taşınabilirliğinin pazar payını etkilemeyeceğini savunan genel müdür yardımcısı, yaşanabilecek kısmi olumsuzluğun 35 milyon abone ile pazar lideri olmalarından kaynaklanabileceğini, fakat bunun kısa süre içerisinde normale döneceğini, hatta bazı abonelerin Turkcell‘i tercih edeceğini düe getirdi. Abone sayısını artırmak önemli olsa da mevcut aboneleri tutmak ve dakika kullanım oranlannı artırmanın daha önemli olduğunu anlatan Turkcell yöneticisi, tüketimi artırmaya odaklandıklarını aktardı. Yılın ilk çeyreğinde abone kaybettiklerini ifade eden Öztürkler, yaşanan kayıpta, Telekomünikasyon Kurulu‘nun tarifelerle ilgili yaptığı düzenlemeler sebebiyle kampanya yapamamalannın etkili olduğunu dile getirdi. Büyümede bu yıl gerileme yaşanabileceğini, ancak buna rağmen en az yüzde 10 hedefleri olduğunu kaydetti. Elektronik Haberleşme Kanun Taslağı ile Telekomünikasyon Kurumu ve Ulaştırma Bakanlığı‘nın yetkilerinin güçlendirildiğine dikkat çeken Öztürkler, U3G lisanslannın verilmesinde TK‘da olan yetki 6 ay sonra bakanlığa geçecek. Bu dönemde lisansların verilmesinin zor olduğunu düşünürsek Türkiye‘nin 3G‘ye geçmesi bu yıl da olmayacak gibi görünüyor." dedi.
Gönül köprüsü‘ teklifine jet cevap
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan ve Turkcell‘in ana sponsorluğunda yürütülen ‘Gönül Köprüsü Projesi‘ çerçevesinde Doğu‘dan Batı‘ya 80 bin, Batıdan Doğu‘ya ise 20 bin öğrenci götürülecek. Maliyetin 10 milyon dolar olduğunu ifade eden Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Öztürkler, 81 ilden öğrencilerin 46 ile götürüleceğini bildirdi. Milli Eğitim Bakanı‘nın "İletişimde köprüler kuruyorsunuz, gönüllerde de köprüler kunın." teklifine Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv‘in 30 saniyede olumlu cevap verdiğini aktaran Öztürkler, projeyi başanb olup devam ettirmek istediklerini söyledi. Okullar kapandıktan sonra hızlanacak olan proje çerçevesinde öğrenciler 5 gün boyunca gezecekler. 3 gün ağaç dikimi, futbolcularla tanışma, TBMM‘yi ziyaret, şehitlik ve deniz gezileri gibi Hpğişik aktivitelere katılacak olan öğrenciler, 2 gün boyunca da mihmandar aileler tarafından misafir edilecek. Bu şekilde diyalogların geliştirileceğini belirten Öztürkler, "Öğrenciler geri dönerken umutla, vizyonla dönecekler." dedi.
IPRA 2008 Altın Dünya Odülü‘nü Turkcell üst yöneticisi Öztürkler aldı.
Turkcell‘e halkla ilişkiler Oskar‘ı Turkcell, yatırımcı ilişkileri kapsamında yürüttüğü ‘şirket performansını değere dönüştürme faaliyetleri‘ ile kazandığı IPRA 2008 Altın Dünya Odülü‘nü Londra‘da düzenlenen törende aldı. 2007‘de şirket değeri yüzde 85 artarak 15 milyardan 28 milyar YTL‘ye yükselen ve Türkiye‘nin en değerli şirketi konumuna gelen Turkcell, ‘finansal servisler ve yatırımcı ilişkileri‘ kategorisinde kazandığı ödülle uluslararası başarılanna bir yenisini ekledi. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Öztürkler, yatırıma ilişkileri faaliyetlerinin ele alındığı yarışta zirveye ulaşmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirtti. Bu yıl IPRA Altın Dünya Ödülleri‘nde 52 ülkeden 404 katılımcı yer alırken finallerde 28 kategoride 117 finalist mücadele etti. Turkcell dışında iki Türk şirketi daha ödül aldı. Yapı Kredi Emeklilik‘e "Ertuğrul Firkateyni: Japonya‘da bir Türk gemisi" projesi için sponsorluk, Yaşlılık Araştırmaları Merkezi (65+) isimli sosyal sorumluluk projeleri için de mevcut hizmetlerin tüketici ileşitimi kategosinde ödül veren IPRA, Global Tanıbm‘a ise ‘Global Green‘ projesi için mütevazı bir bütçe ile büyük işler başarmak anlamına gelen ‘PR on a Shoestring‘ dalında Golden VVorld Avvard ödülünü layık gördü.
|
![](https://www.emo.org.tr/resimler/saydam.gif) |
|