|
Markalara değer katan müşteri hizmederiyle öne çıkan çağrı merkezleri Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD) çatısı altında örgütlendi. Türkiye‘de çağrı merkezi hizmeti veren dokuz büyük kuruluşun girişimiyle kurulan ÇMD, günde 1 milyon müşterinin aradığı çağrı merkezlerinin faaliyet ve etki alanını genişletmeyi hedefliyor. Sektörün önde gelen büyük çağrı merkezleri CMD, DHL, Finansbank, Global Bilgi, İKS, Koç Sistem, Metis, Vodafone ve Vodatech‘in ortak girişimi ile geçen yıl kasım ayında kurulan Çağrı Merkezleri Derneği‘nin hedef ve amaçları ile ilgili bilgi vermek amacı ile düzenlenen basın toplantısında konuşan Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD) Yönetim Kurulu Başkanı Bahadır Pekcan, Türkiye‘de çağrı merkezleri sektörünün, henüz dünya ölçeğine göre küçük boyutta, ancak büyük değer yaratma potansiyeline sahip olduğunu söyledi. Pekkan, Türkiye‘de çağrı merkezleri sektörünün günümüzde finans sektöründen sağlık hizmetlerine, seyahat ve organizasyon sektöründen bilişim ve telekominikasyon sektörüne kadar birçok alanda faaliyet gösterdiğini ifade etti. Avrupa ülkelerinde ortalama 200-400 kişiye bir çağrı masasının düştüğünü kaydeden Pekkan, "ABD‘de bu rakam 100 kişiye 1 masa olarak belirtiliyor. Türkiye‘de ise 2 bin 500 kişiye bir çağrı masası düşüyor. Buradaki fark pazarın potansiyelini gösteriyor" diye konuştu, istihdam yaratılmasında diğer sektörlerden daha ekonomik olduğunu dile getiren Pekkan, "Çağrı merkezlerinde bir masa için yatırım bedeli 10 bin TL. Yani bir kişiyi istihdam edebilmek için bu kadarlık yatırım yetiyor. Sanayide ise bir kişilik istihdam yaratmanın maliyeti 150-200 bin TL. Arada 20 kat daha ekonomik. Bu fark sektöre yapılması gereken desteğin de göstergesi. Özel sektör bu alana son 5 yıl içerisinde 200 milyon TL‘lik yatırım yaptı." dedi. (Dünya; 28.01.2009)
|
|
|