MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ANKARA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AFYONKARAHİSAR   ANKARA   ÇANKIRI   ERZİNCAN   ERZURUM   KASTAMONU   KAYSERİ   KIRŞEHİR   KONYA   NEVŞEHİR   SİVAS   TOKAT   YOZGAT   AKSARAY   KIRIKKALE 
 

 
HUKUKİ DESTEK
 

EMO Ankara Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 2023.4

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

EMEK MESLEK ÖRGÜTLERİ, SİYASİ PARTİLER TARAFINDAN 07 OCAK 2011 TARİHİNDE YAPILAN “ZAM DEĞİL NİTELİKLİ VE UCUZ ULAŞIM İSTİYORUZ` BASIN AÇIKLAMASI


BASIN AÇIKLAMASI

 

Zam Değil Nitelikli ve Ucuz Ulaşım İstiyoruz!

Başkent Ankara, yıllardır ulaşımın en pahalı olduğu kent konumundadır. Bu yetmezmiş gibi, ulaşım maliyetini etkileyen girdilerde çok büyük artış olmamasına ve çok düşük enflasyon rakamları açıklanmış olmasına karşın 1 Ocak 2011 tarihinden itibaren Ankara‘da kent içi ulaşıma ortalama %10 zam yapılmıştır. Çok binişli kartlara %10, transfer ücretlerine %10, havaalanı ücretlerine %34, halk otobüsü ve minibüs ücretlerine %8 zam yapılmış, çok az kullanılan tek binişlik kartlar ise %9 ucuzlamıştır. Büyükşehir Belediyesi yandaşı bazı yayın organlarında ifade edilen %5 zam nasıl hesaplanmıştır merak ediyoruz.

Yıllardır ulaşım başta olmak üzere kent planlamasını, çağdaş bir yaşamın gereklerine ve temel insan haklarına değil rant beklentilerine paralel biçimde düzenleyen anlayış, keyfi zamlar yapmaktadır. Yapılan keyfi zamların maliyetleri karşılamaya değil daha fazla kar elde etmeye yönelik olduğu açıktır. Ancak, bu konuda asıl sorgulanması gereken konu ulaşımın bir kentli hakkı olarak görülmeyip kar-zarar hesabı yapılmasıdır.

Diğer yandan ayda 10 milyon lira zarar edildiğini söyleyen Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ise halka yanıltmaya çalışmaktadır. Zam öncesi ulaşım ücretleri ile bile böyle bir zarara yol açmayacak kadar fazladır. Ankara kent içi ulaşımın pahalı olmasının başlıca sorumlusu beceriksiz yerel yönetim anlayışının yanı sıra, taşeronlaştırma yolu ile şişirilmiş hizmet alımlarıdır. Büyükşehir Belediyesinin taşeronluk yöntemi satın aldığı hizmetlerin maliyetleri gerçek dışı bir şekilde maniple edilerek zarar oluşturulmakta ve bu zarar Belediye üzerinden halka ödetilmektedir.

Ankara‘daki kent içi ulaşım sistemi bir çok çağdaş kentte bulunan haftalık/aylık/yıllık paso uygulamasında, farklı ulaşım araçları arasında geçiş hakkından, düzenli seferlerden, güzergah yoğunluğuna uygun sefer sayısından, bakımlı ve teknik standartlara uygun araç parkından yoksundur. Diğer yandan ise, hiçbir çağdaş kent ulaşımında bulunmayan kargaşa, çok başlılık ve çok fiyatlı uygulamalar bulunmaktadır.

Meslek Odalarının ve kitle örgütlerinin yıllardır söylediklerini kulak arkası eden Büyükşehir, Ankara`nın ulaşım sorununu metro başta olmak üzere çağdaş bir toplu taşıma sistemi oluşturmamıştır. Bunun yerine; alt ve üst geçitlere, katlı kavşaklara, Gökkuşağı projesine, Söğütözü`ndeki demir yığınına, vilayet evlerine kaynak aktararak Büyükşehir bütçesini yandaş müteahhitlerle birlikte yağmalamıştır. Asıl yapması gereken metro inşaatı ise başlangıcından bugüne mühendislik ve plancılık mantalitesine aykırı bir biçimde gelmiştir. Metronun hangi aşamada olduğu ve ne zaman biteceği ise bilinmemektedir.

TV ekranlarında kendini övmekten başka bir şey konuşmayan nasıl ve niye alındığı belli olmayan ödül masalları anlatanlar, ulaşım başta olmak üzere yerel yöneticilik ve kent planlamasından sınıfta kalmışlardır. Ulaşım denince zam, planlama denince rant, seçim gelince makarna ve kömür aklına gelenler, bugüne kadar halkın beklentilerine uygun bir yerel yöneticilik yapmamışlardır.Ankara halkı, Avrupa kenti olduk masalları dinlemek, katlı kavşaklarla kentin tahrip edilmesini seyretmek, müşteri gibi görülmek, keyfi zamlar sonucu en pahalı ulaşımı kullanmak istemiyor. Ankara halkı, çağdaş bir yerel yönetim, erişilebilir ucuz ve nitelikli ulaşım hakkı istiyor.

 

Bu zamlarla yaşanmaz, geri alınsın!

Çağdaş bir toplu taşıma sistemi kurulsun!

Ulaşım haktır ticarileştirilemez!

Yandaş müteahhitlere değil, metroya kaynak ayrılsın!

Ankara Tabip Odası, DİSK Ankara Bölge Temsilciliği, KESK Ankara Şubeler Platformu, TMMOB Ankara İl Koordinasyon Kurulu, TÜDEF, Halkevleri, BDP, EMEP, ÖDP, TKP

 

07 Ocak 2011

 



“SANAL ÇALIŞANLAR GELİYOR” RPA: ROBOTİK SÜREÇ OTOMASYONU BAŞLIKLI WEBINAR DÜZENLENDİ

21.07.2023
 


Çok Okunanlar


EMO ANKARA ŞUBESİ MÜDÜRÜ MUSTAFA ÖZTÜRK GÖREVİNDEN AYRILDI

ELEKTRONİK MESLEK DALI KOMİSYONU İÇİN ÜYE TOPLANTISI ÇAĞRISI

TÜRKİYE YÜZYILINDA MÜHENDİSLER: SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI DÜZENLENDİ

BİYOMEDİKAL MESLEK DALI KOMİSYONU İÇİN ÜYE TOPLANTISI ÇAĞRISI

ÜYEMİZ EMİN YILDIRIM İMZA GÜNÜ DÜZENLİYOR

EMO ANKARA ŞUBESİNDEN TÜRKSAT ZİYARETİ

5 HAZİRAN DÜNYA ÇEVRE GÜNÜ KUTLU OLSUN

Okunma Sayısı: 1374


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.